mesin pencari

Kami menjual Grosir dan Eceran => Buka Hari Seni - Jumat (Tanggal Merah Libur) / Jam 08.00 - 17.00

Gambar Produk

Gambar Produk
sedia hena, golecha, chandni, rani, kajal, eye liner, cetakan hena, aksesoris hena

Sabtu, 16 Maret 2013

Khasiat Biji Aprikot terhadap Tekanan Darah tinggi, Kolesterol Tinggi & Atherosclerosis.

Khasiat Biji Aprikot terhadap Tekanan Darah tinggi, Kolesterol Tinggi & Atherosclerosis.

Assalamu'alaikum dan salam ceria....lama sungguh aku menyepi dari dunia blogging. Sebab memberi laluan untuk urusan yang lebih penting dahulu, pabila lapang baru ku kemaskini dunia maya ku ini.
 
Alhamdulillah, permintaan terhadap biji aprikot sungguh tinggi! Mula-mula, ada yang tidak tahu tentang khasiat biji ini, Alhamdulillah, setelah pengguna sendiri mencuba dan merasai keberkesanannya, repeat order sangat tinggi. Lagipun, aku tidak menjualnya dengan harga yang mahal. Ku jual dan kongsi khasiat biji aprikot ini dengan harga yang mampu dikecapi dan dimiliki oleh sesiapun. Yang penting, kita sama-sama istiqamah menjaga kesihatan sistem badan demi masa depan.
 
Terlalu banyak khasiat biji aprikot ini untuk kesihatan badan. In shaa Allah, akan ku kongsikan khasiat tersebut satu- persatu untuk setiap entri dengan hujah yang saintifik. Untuk entri ini, akan ku kongsikan secara ringkas khasiat biji ini untuk pesakit yang mengidap tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi dan atherosclerosis (punca kepada sakit jantung & strok!).
 
Selain mampu menurunkan tekanan darah tinggi (Dr. M. Haas, 2008), zat-zat yang terkandung di dalam biji aprikot terbukti berkesan menurunkan paras kolesterol di dalam badan manusia. Kenyataan ini telah dibuktikan oleh kajian klinikal yang dilakukan Prof Hanna Salman (melalui kajian klinikal & saintifik, 2012). Sebelum itu, hujah ini juga telah dibuktikan oleh kajian Diskerson & Gibson (2008). Dua kajian yang berasingan ini telah mengkaji bahawa amalan memakan biji aprikot (untuk dos yang telah ditetapkan) mampu menurunkan tekanan darah tingi dan menurunkan paras kolesterol di dalam badan manusia. Untuk maklumat lanjut dan melihat data saintifik tentang cara-cara pengambilan biji aprikot dengan betul dan selamat, serta mengetahui khasiat biji aprikot dalam merawat tekanan darah tinggi & kolesterol, akan Vi kupas dan kongsikan di dalam artikel sempena Disember ini. Artikel hanya khusus buat pengguna yang melanggan biji aprikot bersama kami sahaja.
 
Tahukah kita bahawa tekanan darah tinggi dikenali sebagai silent killer! Kerana ia boleh meragut nyawa seandainya bacaan paras tekanan darah terlalu tinggi tidak dicegah/dirawat.
 
Manakala  kolesterol yang tinggi boleh menyebabkan berlakunya atherosclerosis. Apa itu atherosclerosis? Atherosclerosis adalah penyempitan dan pengerasan arteri jantung manusia.
 
 
image from google
 
 
Atherosclerosis merupakan titik tolak punca kepada SERANGAN JANTUNG DAN STROKE! Maklumat lanjut akan Vi kupas dan kongsikan khusus buat pengguna biji aprikot yang melanggan dari kami sahaja.
 
 
 
 
 Ayuh! Bersama-sama menjaga kesihatan badan sebelum terlambat. Ingatlah, What we eat, is what we are! Stok biji aprikot yang kami miliki adalah kualitinya gred premium, bersih, terkawal dan selamat. Stok sentiasa terhad kerana permintaan yang tinggi serta harganya murah. Sementara stok masih ada, sila hubungi kami melalui email vivieahmad1983@gmail.com, atau SMS kami di No. 019- 360 6225 (SMS sahaja).
 
Kami menjual dalam kuantiti satu tupperware dengan berat= 175 g, cukup untuk kegunaan sebulan. Sampel bungkusan adalah seperti foto di bawah ini. Setiap langganan,akan disertakan sekali artikel tulisan dengan data saintifik. Harga semasa adalah RM28 sahaja (postage free) untuk kawasan Semenanjung Malaysia. Manakala harga semasa RM30 sahaja untuk kawasan Sabah & Sarawak, Postage free. Kami menggunakan perkhidmatan poslaju.
 
Proses pengeposan dilakukan setelah pembayaran lengkap dan sempurna. Setelah proses pengeposan dilakukan, kami akan menghubungi anda untuk memberi tracking number pos laju untuk rujukan bersama-sama. Untuk cara-cara melanggan,sila klik entri INI , juga dialu-alukan untuk email/sms kami untuk maklumat lanjut jika terdapat sebarang kemusykilan. Sekian terima kasih.
 
Disediakan oleh:
Vivie Hj Ahmad
(MMed. Sc, 2011).
 
Sumber : http://penjankayu.blogspot.com/2012/12/khasiat-biji-aprikot-terhadap-tekanan.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar